Ahogy mi pakolunk be ...

Ahogy mi utazunk ... összeszedtük nektek, miket szoktunk vinni egy utazásra. Ez egy "rövid" csekklista, amit mindenképpen érdemes bepakolni, ha útra keltek.

Egy szett meleg ruha - 10-15 Celsius fokhoz optimalizálva.
Nevetséges nyáron 35 fokban erre gondolni - gondolnák sokan. Azonban ha az látnivalók között szerepel csepkőbarlang, sóbánya, vagy hegycsúcs, esetleg katakombák a föld alatt akkor simán előfordulhat, hogy 13-17 fokra is készülni kell. Mi már buktunk programot úgy, hogy elfelejtettünk betenni meleg szettet, ti ne essetek ebbe a hibába.

Repülőgépre egy meleg pulcsi
A repülőgépeken a légkondi gyakran túl van tolva, így az utask egy része fázik. Vigyél fel a gépre egy kardigánt, pulcsit vagy dzsekit, hogy ne dideregj órákon keresztül az utazásod során.

Kalap/sapka
40 fokban a várfalon vagy az óvárosi utcákon bizony könnyen napszúrást kaphat az ember, védjük hát a fejünket a közvetlen naptól. Erre kiválóan alkalmas egy szalmakalap, arról nem is beszélve, hogy még stílusos is. :)

Gyógyszerek
Fájdalomcsillapító, szódabikarbona, daedalon (hányinger ellen), Magne B6, széntabletta.

Esernyő/esőkabát
Ma már semmi sem biztos, bármikor jöhet egy esős nap, könnyebb túlélni egy esernyővel, vagy ami annál is kényelmesebb, egy esőkabát vagy esőköppeny.

Kényelmes cipők/talpbetétek
Napi 17.000-20.000 lépést nem mindegy, hogy milyen cipőben élsz túl, és nem mindenki szereti a túracipőket (amik praktikusak, ajánlottak, de valljuk be nem igazán fotogének, és sokaknak ez is szempont - érthető okból). Érdemes memóriahabos vagy szilikonos talpbetétet venni a cipőkhöz, ez minden nagyobb cipőboltban kapható a pénztárnál, pár ezer forint, de megfizethetetlen ha lábfájás nélkül megúszod a napot. Én Prágában jártam úgy, hogy enélkül mentem egy napot macskaköves utakon, sőt még hegyi túra is volt a programban. Este a lábamra sem tudtam állni, másnap délelőtt rohantam is megvenni a talpbetéteket.

Szelfibot
... nem csak szelfizéshez. Lentebb leírom mi mindenre jó a szelfibot, és hogyan érdemes használni.

Túrabotok
Ha olyan helyre mentek, ahol nem csak az óvárost fedezitek fel, hanem esetleg hegyeket, tavakat, vízeséseket, vulkánokat, barlangokat, azaz természetes képződményeket, akkor ajánlom a túrabotot is betenni. ha csak az emelkedőkön vagy a sziklásabb talajokon segít a súlypont áthelyezésben egy kicsit és stabilabb, könnyebb lesz a mozgás, máris megkönnyíti a túrátokat.

Egy pakli kártya
... este kiváló levezetés a következő napi kalandok előtt egy kis kártyajáték. Legyen az francia kártya, UNO, magyar kártya vagy valami modernebb játék (pl Vigyázz6).

Kutyások esetén:
kutyaeledel, juti fali, vizes tál, kajás tál, a kutya egyik játéka, póráz, hám, "kakis zacsi", oltási kiskönyv, kutya útlevél (a határ átlépése esetén).

Süti kezelés beállítása
Mi és partnereink az Ön engedélyét kérjük arra, hogy cookie-kat tároljunk eszközén személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez valamint nézettségi adatok gyűjtéséhez.